Przepisy Prawa Kosmetycznego

szkolenie online-4

Szanowni Państwo,

Ubiegły rok przyniósł nowe rozporządzenia (UE) 2023/1545 i 2023/2055, które nie tylko wyznaczają nowe standardy, lecz także kreślą kierunki rozwoju dla producentów i dystrybutorów produktów kosmetycznych. Aby pomóc przedsiębiorcom w skutecznym dostosowaniu się do tych zmian, serdecznie zapraszamy na szkolenie: “Przepisy prawa kosmetycznego – co każdy producent i dystrybutor powinien wiedzieć?”, które odbędzie się w formie online 14 marca 2024 roku.

Szkolenie oferuje konkretne rozwiązania i wskazówki dotyczące zmian w prawie kosmetycznym, które są nieuniknione. Na szkoleniu prelegentka omówi wszelkie zagadnienia prawa kosmetycznego, zaczynając od organów regulacyjnych. W trakcie tego szkolenia będziemy również zagłębiać się w treść nowych przepisów, analizować ich implikacje i udzielać praktycznych wskazówek, które pomogą skutecznie działać w nowej rzeczywistości prawnej.

Szczegóły wydarzenia

14.03.2024

termin

14.03.2024
platforma Clickmeeting

FORMUŁA ONLINE

platforma Clickmeeting
1150 złotych netto

koszt

1150 złotych netto

Prelegentka:

Joanna Uchańska  – Radczyni Prawna, Mediatorka Sądowa (Sąd Okręgowy w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Gdańsku). Szefowa Praktyki Life Science and Healthcare oraz wykładowczyni Uniwersytetu Jagiellońskiego. Specjalizuje się w prawie life science i prawie regulacyjnym, przede wszystkim w branżach beauty, biotechnologicznej, farmaceutycznej, medycznej i spożywczej. Posiada również wieloletnie doświadczenie w obszarze własności intelektualnej, prawa patentowego, prawa cywilnego oraz w zakresie praw człowieka. Dodatkowo jej specjalizacja obejmuje obszar społecznej odpowiedzialności biznesu. Doradza klientom indywidualnym oraz podmiotom gospodarczym.

Joanna_Uchanska-2

Członkini organizacji branżowych, w tym Krajowej Rady Suplementów i Odżywek (członkini Zarządu). Uczestniczy w pracach legislacyjnych w ramach konsultacji publicznych, m.in. dotyczących prawa żywnościowego, własności przemysłowej, patentowego oraz zwalczania nieuczciwej konkurencji.

Autorka ponad stu publikacji naukowych i branżowych w tematyce: prawa własności intelektualnej (prawa patentowego), prawa cywilnego oraz prawa medycznego, farmaceutycznego, spożywczego, w tym współautorka drugiego wydania „Prawa patentowego” M. du Valla pod red. E. Traple.

Prelegentka licznych konferencji, szkoleń i warsztatów w kraju oraz za granicą (w Europie i na Dalekim Wschodzie). Od wielu lat wykładowczyni studiów podyplomowych prawa karnego skarbowego i gospodarczego, oraz prawa medycznego na WPiA UJ. Współwykonawczyni międzynarodowego projektu zajmującego się badaniem zdolności patentowej wynalazków i stworzeniem unikatowej metody badania zdolności patentowej.

Szkolenie składa się z kilku części, na których zostaną omówione: 

Blok I – Podstawy prawa kosmetycznego:

  • Wprowadzenie do prawa kosmetycznego
  • Najważniejsze przepisy i organy regulacyjne
  • Definicje i instrumenty związane z wprowadzaniem produktów do obrotu
  • Oznakowanie, promocja i reklama produktów kosmetycznych

Blok II – Wybrane nowe przepisy unijne:

  • Rozporządzenie (UE) 2023/1545 i Rozporządzenie (UE) 2023/2055
  • Zmiany w słowniku INCI od 2023 roku

 

Blok III Praktyczne aspekty regulacji:

  • Oznakowanie i pakowanie produktów kosmetycznych
  • Klasyfikacja różnych produktów kosmetycznych
  • Postępowanie kontrolne w przypadku nieprawidłowości dotyczących znakowania i reklamy
  • Najważniejsze zasady klasyfikowana różnych produktów kosmetycznych z uwagi na ich: formę, miejsce aplikacji, cel stosowania, kształt, treść opakowania i pergaminu, wygląd, sposób opakowania, kształt kosmetyku, sposób prezentacji i komunikacji, napisy i inne oznaczenia, elementy graficzne, symbole dotyczące produktu, umieszczone na opakowaniu, etykiecie, obwolucie czy ulotce;

Blok IV Marketing i dystrybucja:

  • Wpływ przepisów na strategie marketingowe
  • Odpowiedzialność producentów i podmiotów specjalistycznych
  • Zasady odpowiedzialności producentów, ale i podmiotów specjalistycznych w związku ze stosowaną komunikacją, reklamą i znakowaniem;
  • Promocja i reklama produktów kosmetycznych w blogosferze i social mediach i odpowiedzialność podmiotowa i przedmiotowa za taką komunikację;
  • Krótki przegląd sankcji i ich wymiaru.

Kontakt z organizatorem

Szymon Starobrat

Specjalista ds. rozwoju rynku i marketingu

tel. 22 252 10 86

kom: 661 341 252

 

szymon.starobrat@edupharm.pl